donderdag 4 december 2008

Scanners zijn waardeloos!!! + Reign of Terror.







zozo... net een hele erge griep achter de rug! hopelijk loop ik niet al te veel achter.



Ik heb een tijdje niet geupdate... omdat mijn scanner echt waardeloos is! ik moet het contrast naar 67 brengen voordat je wat ziet.. dus.. hier boven wat lelijke scans van mij "ruine van wat was" project.






Mijn concept is De onthoofding van mijn favoriet historish persoon, Marie Antoinette. Ze was in de 18de eeuw koningin van Frankrijk. Vlak daarna begon de Franse revolutie, de verzetting tegen de monarchie. The "reign of terror". <-- ook wel zo genoemd.



In mijn ruine wil ik graag haar dood uitbeelden. Ze was onthoofd. Eerst dacht ik aan een standbeeld van haar waar haar hoofd een beetje somber op de grond ligt. Bij beter doordenken ben ik er uit dat schilderijen beter van toepassing zouden zijn. In die tijd werden er altijd portretten geschilderd van de mensen aan de macht.



maar niet zomaar schilderijen! Gescheurde.. kapotte.. verbrandde.. geruineerde schilderijen! Ik ben van plan illustraties te maken van deze geruineerde schilderijen. En elke schilderij "symbolisch" verpest.

1 opmerking:

Lizer van Hattem zei

schetsen zien er nice uit!